مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب آغاز به کار سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران آرمین زارعی، خواننده جوان، بستری شد + علت بازیگر «بازی تاج و تخت» درگذشت + علت فوت عیادت وزیر ارشاد از «رضا رویگری» سریال «آکتور» از شبکه فرانسوی ـ آلمانی «آرته» سر در آورد!
سرخط خبرها

آغاز ناامیدکننده فیلم حاتمی‌کیا| «شب طلایی» در گیشه ناکام ماند

  • کد خبر: ۱۲۳۷۰۵
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
آغاز ناامیدکننده فیلم حاتمی‌کیا| «شب طلایی» در گیشه ناکام ماند
در حالی اکران فیلم سینمایی «شبِ طلایی» به کارگردانی «یوسف حاتمی‌کیا» از بیستم مرداد ماه در سینما‌های سراسر کشور آغاز شده که با وجود نزدیک به دو هفته فقط ۱/۷ میلیارد تومان فروش داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، فیلم سینمایی «شبِ طلایی» به کارگردانی «یوسف حاتمی‌کیا» از بیستم مرداد ماه در سینماهای سراسر کشور اکران شده و با وجود نزدیک به دو هفته اکران تنها موفق به فروشی معادل ۱/۷ میلیارد تومان شده است.

«شبِ طلایی» برای به دست آوردن این فروش ۱۱۴ سالن سینما و همچنین ۷۷۴ سانس در اختیار داشته است، این فیلم میزبان بیش از ۵۰۰۰ مخاطب بوده است. فروش ۱/۷ میلیارد تومانی «شبِ طلایی» با توجه به تعداد بازیگران فراوان اثر و همچنین تخمین جزئی هزینه تولید چنین فیلمی به هیچ عنوان مناسب نیست.

اکران «شب طلایی» در حالی رخ می‌دهد که هم اکنون نزدیک به ۳۰ فیلم سینمایی در چرخه اکران حضور دارند، به طور کلی وضعیت گیشه سینماهای کشور آمار خوبی را به ثبت نرسانده اند و به جز ۵ فیلم صدرنشین مابقی آثار با ضرر در گیشه روبرو شده اند.

این فیلم بدون شک یکی از پربازیگرترین آثار سینمای کشور در اکران تابستان ۱۴۰۱ است، فیلمی که تک لوکیشن بوده و عنصر اصلی آن داستان و بازی بازیگران است، آن طور که معلوم است هنوز تماشاگران با اولین ساخته یوسف حاتمی کیا ارتباط برقرار نکرده‌اند.

شب طلایی نخستین تجربه یوسف حاتمی‌کیا، فرزند ابراهیم ‌حاتمی‌کیا کارگردان مولف و برجسته سینمای کشور است، حاتمی کیای پدر در این فیلم به عنوان تهیه کننده حضور داشته است. این فیلم پربازیگر که نخستین تجربه یوسف حاتمی‌کیا در مقام کارگردان است، توسط عماد خدابخش تدوین شده است.

حال باید دید که فیلم پربازیگر حاتمی کیای جوان می‌تواند در چرخه اکران به موفقیت برسد یا خیر، فیلمی که تک لوکیشن بوده و با توجه به تعداد بازیگران پرتعداد اثر ریسکی جالب به نظر می رسد.

آغاز ناامیدکننده فیلم حاتمی‌کیا| «شب طلایی» در گیشه ناکام ماند

می‌خواستم شبِ طلایی نماینده سینمای خصوصی باشد

یوسف حاتمی کیا درباره ساخت فیلم شب طلایی گفت: من میخواستم اثر در بخش خصوصی ساخته شود، زیرا میخواهم از اول فیلمی بسازم تا خودش خرجش را در بیاورد، پروسه ساخت این فیلم خیلی سخت بود، تعداد زیاد کاراکتر باعث شد تا چندین بار بازنویسی انجام دهیم اما در نهایت به کمک دوستان این اثر ساخته شد. 

این کارگردان جوان پیشتر سابقه کارگردانی آثار کوتاه را بر عهده داشته و حال برای نخستین بار فیلم سینمایی «شب طلایی» شانس خود در چرخه اکران در قالب اثری بلند را تجربه می کند. این فیلم به موضوع روابط پیچیده درون یک خانواده می‌پردازد که در دوران کرونا با بحرانی جدی مواجه می‌شوند.

حسن معجونی، یکتا ناصر، مریم سعادت، مسعود کرامتی، سوگل خلیق، بهناز جعفری، سینا رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک بهشاد، ناصر هاشمی، زهرا بهروزمنش، شکوفه هاشمیان، ناصر عاشوری، نساء افرنگه، بهادر مالکی، پانته آ کیقبادی، فرسیما دمیرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساوه درودی، مسعود ساکت اف بازیگران شب طلایی هستند.

آغاز ناامیدکننده فیلم حاتمی‌کیا| «شب طلایی» در گیشه ناکام ماند

بازی در فیلم شب طلایی برایم چالش بزرگی بود

مریم سعادت درباره بازی در فیلم شب طلایی گفت: من در ابتدا به این کار دعوت شدم و یوسف حاتمی کیا را دیدم، بعد تست گریم را انجام دادیم، من به شدت دوست داشتم این نقش را بازی کنم زیرا چالش بزرگی برایم بود. خوشبختانه از نتیجه کار بسیار راضی هستم، البته همیشه از خودم ناراضی هستم اما در مجموع فیلم و مادری پا به سن گذاشته را باور کردم. 

عوامل پروژه شب طلایی عبارتند از: نویسنده و کارگردان: یوسف حاتمی کیا / تهیه کننده: ابراهیم حاتمی کیا / سرمایه‌گذاران: امیرحسین اسدبیگی و مجموعه هوگویک / مدیر فیلمبرداری: محمد رسولی / مجری طرح و جانشین تهیه کننده: بهراد مهرجو و اویس طوفانی / مشاور مجری طرح: محمد هیراد حاتمی‌فر /مدیر تولید: میثم معراجی.

منبع: میزان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->